Izletište "Lepterija" nalazi se 1500m od centra Sokobanje. Do izletišta se može doći asfaltnim putem koji vodi ka planini Ozren krećući se od zgrade Skupštine opštine Sokobanja desno ulicom Hajduk Veljka do restorana "Kaskade" gde se skreće levo i dalje nastavlja putem pravo do itletišta. Do Lepterije se može stići i obeleženom pešačkim stazama iz pravca hotela "Moravica" preko brda Popovica, odnosbo iz pravca restorana "Čoka" preko restorana "Pećina", ili uz tok reke Moravice do samog izletišta. Iskrenim ljubiteljima prirode i avanture preporučujemo treću stazu jer se prolazeći pored brojnih plaža, brzaka, virova i tesnaca smaragdno zelene Moravice ulazi na jedinstveni način u Park prirode izuzetnih ambijentalnih vrednosti "Lepterija-Sokograd". Na samom izletištu se nalazi apartmanski kompleks sa restoranom Narodne banke Srbije, uredjena plaža na reci Moravici, uredjeni parkovski kompleks za decu sa velikim brojem drvenih rekvizita za igru, kao i posebna mesta za loženje vatre uz tok reke Moravice. U blizini ovog izletišta nalazi se i crkva Sv.Petki kao i veći broj obeleženih crkvišta. Poseban prirodni fenomen predstavlja pećina sa likom Presvete Bogorodice sa Isusom u naručju koji se vidi sa izletišta u pravcu visokih stena preko reke. Na 400m uzvodno od Lepterije nalazi se srednjevekovna tvrdjava Sokograd do koje se dolazi obeleženom pešačkom stazom. Nizvodno od izletišta na 200m nalazi se restoran "Pećina" koji predstavlja posebnu turističku atrakciju, ali i mesto gde se može probati čuveno "Rtanjsko jagnje", kravajčići ispod sača sa tucanim sokobanjskim sirom i ostali tradicionalni specijaliteti.